Jakie klucze byly mi potrzebne:
- plaska 18'stka
- plaski srubokret + drugi malutki tez plaski
- klucz nasadowy 30
- obcegi + ostry noz
- kombinerki + dwa mlotki (pozniej okazalo sie ze sa zbedne)
- lewarek + klucz do kol 17
Koszty:
- 14zl oslona
- 8,4zl pifo Zubr (4x)

Po sciagnieciu kola zaczolem walke ze sciagnieciem sworznia wahacza.
Nakretke odkrecilem kluczem 18, wczesniej sciagnolem zabezpieczenie.
I tu zaczely sie schody.
Jak sciagnac ten pieprzony sworzen. Walilem mlotem po nim, po wahaczu i NIC.
Dopiero wziolem dluga "breche" zaparlem nia o przegub i nacisnolem na sworzen.
Tak jak na zdjeciu. I ten skubaniec, po prostu wyszedl !! I wcale nie bylo potrzeba duzo sily.


Po odlaczeniu wachacza od kolumny Mc'Phersona, odkrecilem nasadkowa 30 przegub. Nakretka tez ma zabezpieczenie.


Najlatwiej bylo sciagnac przegub z poloski. Przegub ma zabezpieczenie taka rozciagajaca sie podkladka,
pierscieniem, ktory wystarczy plaskim srubokretem rozgiac i wysunac przegub.


Tak wyglada przegub po wyciagnieciu.


Tutaj juz po zmyciu ropa starego smaru. Widac tutaj po srodku ten pierscien zabezpieczajacy.


Nie ma prostrzego zadania niz wsunac przegub na poloske.
Pamietalem, zeby zalozyc najpierw oslone Very Happy i wczesniej dobrze nasmarowac przegub nowym smarem.


Calosc po zmontowaniu, skreceniu, zalozeniu opasek uciskowych na oslone malym srubokretem i scisnieciu obcegami.


Tak sie wyglada po zmianie oslony przegubu !! Nawet czolo mam brudne, kurcze, nie wiem jak?


Tutaj polskie tarcze MIKODA, na ktorych juz mam zrobione 6500km


AA no i najwazniejsze, dzisiaj dobilem 360tys km

Opracował Koliberk

Copyright (c) Vectra Unlimited, 2004


<<wróæ


  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk PiePciński