Wymontowanie nagrzewnicy jest prosta czynnością która zajmuje do 3 godzin w zależności od umiejętności osoby przeprowadzającej demontaż.

 

1.Jest potrzebna śladowa ilość narzędzi, wszystkie przedstawione na fotografii, ewentualnie kombinerki w zależności od zastosowanych wkrętów.  

 

 

a)     klucz plaski nr 7, dużym ułatwieniem jest klucz oczkowy.

b)    Śrubokręt plaski, -  nie zawsze

c)     Śrubokręt krzyżakowy, to podstawowe narzędzie.

d)    Bardzo pomocna jest latarka bądź przenośne oświetlenie.

e)     Mogą się przydać kombinerki.

f)      Piwo (marka dowolna, inne używki w/g upodobań)  

 

1. Czynność pierwsza – spuszczenie płynu z układu chłodzenia.

a)     Odkręcenie nakrętki na zbiorniczku wyrównawczym

b)    Odkręcenie opaski na dolnym gumowym wężu dochodzącym bezpośrednio do chłodnicy fot.    

Najlepiej żeby silnik był wystudzony, pod samochód podstawiamy miskę po cofnięciu opaski zdejmujemy wąż i zlewamy płyn do miski, nieuchronnie część wyląduje na ziemi wiec nie wykonujemy zabiegu w pokoju na dywanie.

 

2. Czynność druga  - umiejscowienie węży nagrzewnicy

Znajdują się w środkowej części  ścianki grodziowej,  pod maglownicą, w tym przypadku dojście ułatwi nam maksymalne skręcenie kół w lewo. fot.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkręcamy obie objemki następnie ściągamy oba węże, najlepiej ruchem skręcającym, mogą być zapieczone i stawiać opór, pozycja bardzo niewygodna ale nie poddajemy się.  

W przypadku kiedy nie posiadamy jeszcze nowej nagrzewnicy można oba węże połączyć i zaląc płyn, oczywiście nie będziemy mieli w aucie ogrzewania (mogą wystąpić chwilowy problem z odpaleniem lub auto może kilka razy zgasnąć po chwili ustępuje i jest wszystko normalnie), ułatwieniem przy połączeniu będzie zdjęcie prawego węża również z jego drugiej strony i naciśnięcie tam  lewego. Można tak jeździć do zakupu nagrzewnicy.

   

Przechodźmy do wnętrza pojazdu
 

3. Czynność trzecia – demontaż elementów plastikowych wnętrza.

Zdejmujemy dwa elementy znajdujące się miedzy fotelami, ten w którym jest hamulec ręczny i ten z lewarkiem zmiany biegów, na fotce wskazane miejsca wkrętów. Nie ma konieczności ściągania mieszków.  

Górna strzałką wskazuje mała śrubkę mocującą mieszek. Najpierw wyciągamy mieszek  i wywijamy odwrotnie następnie ściągamy plastik.  

 

 

Demontaż elementu drugiego rozpoczynamy od zdemontowania popielniczki i wykręcenia wkrętów fot.  

Następnie przechodzimy do wykręcenia głównych śrub mocujących element znajdujących się obok nóg pasażera i kierowcy po dwie z każdej strony - fot.  

 

Jak poprzednio wyjmujemy mieszek z obudowy wywijamy go do góry i wyciągamy obudowę  ruchem w tył w górę (zaciągnięty na max ręczny ułatw zadanie).

Po tym zabiegu mamy całą obudowę nagrzewnicy na wierzchu, jest przykręcona od spodu czterema wkrętami rozmiar łba 7.

O ile dwa bliższe odkręcą się bez problemu o tyle dwa dalsze nastręczą trochę kłopotu ze względu na ich umiejscowienie (tu przydaje się piwo i cierpliwość).    

 

Po odkręceniu osłony zdejmujemy ją jednak nie jednocześnie z nagrzewnicą po kolei najpierw osłona później nagrzewnica. 

Może przeszkadzać metalowy półokrągły element do którego przykręcona jest obudowa ściągana jako druga , w takim przypadku demontaż, jest przykręcony na dwie śruby.

 

 

Nagrzewnica na wierzchu , wychodzi bez problemu.

O tym że to ona właśnie jest przyczyna awarii upewni nas płyn znajdujący się wewnątrz jej obudowy w późniejszej fazie częściowo na wykładzinie.

 

CO POMOŻE –

Główne objawy uszkodzonej nagrzewnicy to –

- tłusta szyba przednia od wew. oczywiście (może wydobywać się para z nawiewów)

- ubytek płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym

- mokra wykładzina w miejscu gdzie znajduje się nagrzewnica.

 

Co zrobić w wypadku wystąpienia objawów będąc poza domem – ogrzewanie i nawiew na zero co zminimalizuje wyciek płynu i umożliwi dojazd do domu , konieczność uzupełnienia (uzupełniania co jakiś czas przy dłuższej jeździe) płynu w zbiorniczku.

 

4. Czynność czwarta – montaż nowej nagrzewnicy, czynności opisane i pokazane wyżej wykonujemy w odwrotnej kolejności, za zaoszczędzone pieniążki bierzemy ulubioną koleżankę na kolację z której to odwozimy ja do domu autem w którym jest już ciepło.

 

POWODZENIA – drRumin.

 

                                                                                              << wróć

   

  Created by Vectra Unlimited TEAM
Designed by Patryk Pieściński